Sunday, April 19, 2009

hilang kat supermarket...

Mari kawan-kawan dengar ini cerita...
suami saya asyik balik lambat saja...
ada pembantu baru katanya,
tentu dia, perempuan muda...
hiks3...
sori2...
intro jer....

cter nie terjadi masa ak umo 5 tahun...
masa 2 ak kechik jer, tinggi dlm 3kaki 4" kot...
ntah lah xpasti, tp berat dlm 30kg jer.. ringan kan....

kejadian ini berlaku dalam bulan ramadhan (bulan yg penuh keberkatan) hiks3...
so my family n i pon konon nk pi la bli baju raya ler kt salah sebuah supermarket kt seberang perai...
mula2 kami smua pi la cari baju raya tuk anak bongsu keluarga nie (ak ler 2...)...
pilih punya pilih dapat la 1 baju color merah kot (sebab ak kechik2 ske sgt color merah), so smua pakaian ak smua color merah...(dah la itam, pakai baju merah plak 2 sebiji cam ank india)
hiks3...
pas bli baju kami pi la bli sluar jeans plak...
nak dijadikan cerita, ngah mak saya duk ukur sluar kt anak die yg ke-5(abg atas ak ler 2)
saya duk main2 kt tmpt letak sluar2 2...
main ponya main sampai x sedar yg diorang smua dh g cr bj tuk akak saya...
saya ditinggalkan kata tempat sluar 2...(cian kt saya)
setelah sedar saya telah ditinggalkan, saya pon mencari la family saya kt supermarket 2...
saya naik turun eskelater mencari family saya...
sekian lama mencari diorang, tetapi tidak juga jumpa saya pon menangis di tempat kejadian...
tidak lama kemudian datang seorang akak salesgurl kt saya...
bertanya "kenapa adeq menangis"
saya pon menjawab "mak hilang"
lepas itu akak 2 pon bawa ler saya ke cashier...
akak 2 pon cube menenangkn saya yg dalam kecedihan itu...
ini lah perbualan saya dengan akak 2....

akak : aper nama adeq?
saya : adeq
akak : bape umo adeq?
saya : xtaw

kemudian akak 2 pon membuat pengumuman tentang saya....

"disini terdapat seorang budak yg bernama adeq telah kehilangan ibubapa..
dia berpakaian baju berwarna merah..
diminta ibubapa kepada budak ini untuk mengambilnya di kaunter di tingkat XX.."

tidak lama kemudian mak saya pon tiba untuk mengambil saya di kaunter itu...
begitu lah cter mengenai hilang kat supermarket...
semoga terhibur....

No comments: