Sunday, April 19, 2009

direjam dalam mangkuk tandas

kisah ini berlaku di pertengahan tahun 1991 di Kulim, Kedah Darulaman.

pada masa ini ak baru berumur 4 tahun...
aku dan abang ak sedang bermain-main didalam rumah..
kami berdua berlari-lari keliling rumah, masuk keluar didalam bilik abg sulung kami...
tiba-tiba abg sulung kami menjerit. " boleh x hangpa diam sat. aku nk blajar la. pi la main kat luaq noh."
kemudian akak-akak aku pon ketawa kan kami berdua dan berkata, "padan ngn muka hangpa"
selang beberapa minit kemudian, kami bermain lagi..
menyebab suasana menjadi hingar-bingar.. kemudian abg sulung kami terus menarik tangan aku dan abang aku... dia kurungkan kami didalam bilik air yang berasingan.
aku di dalam bilik air depan dan abang aku didalam bilik air belakang..
ak terus menangis teresak-esak, dan abg sulung aku masuk ke dalam bilik air dan terus tungging kan ak dan masukkan kepala aku didalam mangkuk tandas duduk sehingga rambut ku yang selembut sutera masuk kedalam air itu...
dia juga berbuat begitu kepada abang aku...
apabila mak kami pulang dari kerja terus kami cakap tentang kejadian itu...
kemudian mak kami berkata, " tu la hangpa kacau lagi abg hangpa baca buku. lain kali main la kt luaq"...
begitu lah cerita yang cukup menyanyat hati....
selepas kejadian itu rambutku terus dipotong menjadi BOTAK...

No comments: